Για μια νέα αρχή

Παιδεία

Όλη αυτή η ταραχή και η συζήτηση που πρόεκυψε μετά το κλείσιμο των σχολείων για τον τρόπο και την θετική αντίδραση απέναντι στα εμπόδια που έθεσε ο κορωνοϊός, είναι ανάγκη να τοποθετηθεί σε ένα πλαίσιο καρποφόρου διαλόγου με πρακτικά θετικά αποτελέσματα που να οδηγούν σε λύσεις που θα στηρίζουν και σε κάποιες περιπτώσεις θα λυτρώνουν.

Το σύστημα αιφνιδιάστηκε μερικώς και κινήθηκε προς μια μονοσήμαντη κατεύθυνση τεχνολογικά προωθημένης απόκρισης.

Κατά τόπους όπως συμβαίνει από ετών και είναι μια καλή παράδοσή στην Εκπαίδευση μας δόθηκαν τοπικές εφικτές λύσεις χωρίς υπερβολές και με πρόσθετες στοχεύσεις στήριξης και υποστήριξης.

Χωρίς πρόθεση μηδενισμού του έργου που υλοποιήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας τους εκπαιδευτικούς και αναπροσαρμόστηκε θετικά με τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών Οργανώσεων και τις προσωπικές παρεμβάσεις ανησυχούντων εκπαιδευτικών και στελεχών του Υπουργείου.

Κυρίως στις Επαρχίες υπήρξε μια επιμονή να εικονιστεί μια άλλη νέα δύσκολη πραγματικότητα στις φτωχογειτονιές και τους συνοικισμούς.

Προτείνω μια νηφάλια στοχαστική παρατήρηση των όσων έχουν επιτελεστεί μέχρι τώρα για να συνεχιστούν τα θετικά και δημιουργικά και να επανορθωθούν οι αστοχίες και οι τυχόν υπερβολές.

Η ευκαιρία της Μεγάλης Εβδομάδας και της Εβδομάδας της Διακαινησίμου έστω και υπό έκτακτες και εμπνοές συνθήκες, μπορεί να μας βοηθήσει σε μια νηφάλια αποτίμηση και μια νέα αρχή περιεκτικότερη και εγγύτερη στο σύνθετο των δυσκολιών.

Γιάννης Πεγειώτης