Για άλλη μία φορά οι Γερμανοί στηρίζουν την Τουρκία, ενώ πριν λίγες ημέρες έδειξαν ξεκάθαρα την ενόχλησή τους για την αγορά των γαλλικών μαχητικών!
Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες, «άκυρο» με τον πιο επίσημο τρόπο ρίχνει η Γερμανία στο Ελληνικό αίτημα για εμπάργκο όπλων στη Τουρκία. Το Βερολίνο με «νύχια και με δόντια» προσπαθεί να κρατήσει «όρθια» την Άγκυρα, εν μέσω προκλήσεων σε Αιγαίο και Α. Μεσόγειο.
Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχε την Τετάρτη με την Γερμανίδα υπουργό Άμυνας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ζήτησε από το Βερολίνο την αναστολή του προγράμματος ναυπήγησης έξι υποβρυχίων τύπου 214 -όμοια με τα τέσσερα ελληνικά τύπου Παπανικολής- επιχειρηματολογώντας ότι θα χρησιμοποιηθούν από το καθεστώς Ερντογάν για τη συνέχιση της επεκτατικής τουρκικής πολιτικης στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσογειο, όπως αναφέρει το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ».
Η Γερμανίδα υπουργός Άμυνας, σύμφωνα με πληροφορίες, απάντησε ότι το προγραμμα της ναυπήγησης και πώλησης στην Τουρκία των έξι υποβρυχίων τύπου 214 δεν μπορεί να διακοπεί -ούτε καν να καθυστερήσει- διότι η κατασκευάστρια εταιρεία Thyssen δεσμεύεται από συμβόλαια που έχουν υπογραφεί από το 2002.
Η επικοινωνία του Νίκου Παναγιωτοπουλου με την Άνεγκρετ Κραμπ-Κάρενμπαουερ έγινε με πρωτοβουλία της Γερμανίδας υπουργού Άμυνας στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τις συνομιλίες που θα έχει την επόμενη εβδομάδα με τον Τούρκο ομόλογό της Χουλουσί Ακάρ.
Κατά πληροφορίες, η Γερμανίδα υπουργός ζήτησε να πληροφορηθεί τις ελληνικές θέσεις στα ζητήματα που θέτουν οι Τούρκοι σε μια σειρά από θέματα σχετικά με το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Όλα αυτά μάλιστα, την ώρα που η Ελλάδα και η Γαλλία δείχνουν ξεκάθαρα ότι έχουν ακολουθήσει το συμμαχικό δρόμο κόντρα στις προκλήσεις της Τουρκίας.
Οι συμφωνίες για τα υποβρύχια
Η σύμβαση ύψους 2,5 δισ. € για τα 6 υποβρύχια, ανατέθηκε το 2009 αλλά ενεργοποιήθηκε το 2011, επειδή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο ελληνικό πρόγραμμα οδήγησαν σε εκτενείς αλλαγές των τουρκικών υποβρυχίων, τα οποία επιμηκύνθηκαν και είναι μεγαλύτερου εκτοπίσματος. Μάλιστα για την καθυστέρηση αυτή, είχε ζητηθεί από την γερμανική TKMS να πληρώσει πρόστιμο 100 εκατ. €.
Το πρώτο εξ αυτών των υποβρυχίων, το PIRI REIS (S330) καθελκύστηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2019 και πρόκειται να τεθεί σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 2021, για να ακολουθήσουν από το 2022 τα υπόλοιπα, εντασσόμενα σε υπηρεσία, ένα ανά έτος. Απομένουν δηλαδή μερικοί μήνες μόνο μέχρι να καταστεί επιχειρησιακό το πρώτο υποβρύχιο Type 214TN.
Τα τουρκικά υποβρύχια θα αποκτήσουν δυνατότητες προσβολής στόχων σε στεριά και αέρα, δημιουργώντας έναν ακόμη κίνδυνο όχι μόνο στο ελληνικό πολεμικό ναυτικό, αλλά και στον ελληνικό στρατό ειδικά στα νησιά.
Οι δύο τουρκικές αμυντικές εταιρείες Aselsan και Roketsan, έχουν αποδοθεί σε μια μεγάλη κούρσα για την παραγωγή συστημάτων για υποβρύχια, αλλά και πυραύλους, όπλα λέιζερ και άλλα μυστικά προγράμματα παρά την οικονομική δυσπραγία της χώρας.