Απλές σκέψεις για τη Δημοτική Εκπαίδευση

Παιδεία

ΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Όλες αυτές τις ημέρες οι εκπαιδευτικοί σε κάθε σχολική μονάδα αναλόγως των συνθηκών, στήριξαν παιδιά και οικογένειες, ιδιαίτερα στις φτωχογειτονιές και τις εργατογειτονιές. Αυτό το έργο είναι λάθος να το μηδενίζουμε.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΙΤΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΡΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Στις γειτονιές χαμηλών εισοδημάτων στις σχολικές μονάδες. Επιτελείτο κοινωνικό έργο σίτισης. Από το κλείσιμο των σχολείων οι δυσκολίες σε πολλά σπιτικά για επιβίωση μεγάλωσαν. Σε όλους τους διαλόγους αυτό δεν απασχόλησε. Κρίνουμε συχνά με τις παραστάσεις της πρωτεύουσας.

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το Υπουργείο Παιδείας κατά επαρχίες επιτέλεσε θετικό έργο. Εξ όσων γνωρίζω από κάποιες επαρχίες, σεβόμενο τις κατά περίσταση και κατά περίπτωση συνθήκες.

 Για τα λάθη είναι ανάγκη να γίνουν επανορθώσεις .Τα λάθη και οι τυχόν δυσκολίες από τα κεντρικά έχουν σχέση με ένα παγιωμένο τρόπο σκέψης εδώ και πολλά έτη. Το να εκφράζουμε έκπληξη τώρα, συχνά δεν πείθει. Ήταν κοινό μυστικό.

Ο καταγγελτικός λόγος σε αυτή τη συγκυρία με γενικεύσεις δεν βοηθεί. Ιδιαίτερα αν δεν προτείνει ζωτική πρακτική αντιπρόταση.

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Μελετώντας το κείμενο ενημέρωσης του Υπουργείου Παιδείας του Μαρτίου αποφεύγοντας το κυνήγι λαθών παρόλο που εύκολα μπορεί κάποιος να αλιεύσει γνωστές επιμονές λειτουργών και κεντρικών επιτελικών του Υπουργείου σε μονοσήμαντους σχεδιασμούς.

Σημειώνω την ύπαρξη θετικών σχεδιασμών. Την ανάλυση ενός σχεδίου που μπορεί να υλοποιηθεί με διάφορες επιλογές.

Το κείμενο είναι ανάγκη να οδηγήσει σε νέες πρακτικές οδηγίες κατά τις επόμενες μέρες.

Η γενική εικόνα του κειμένου παρά την επιμονή να προβληθεί το έργο το συνέχει μια ψυχραιμία και η τοποθέτηση των ζητημάτων στην χρονική του συγκυρία.

ΘΕΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΙ

Είναι ανάγκη να είμαστε θετικοί και αισιόδοξοι. Να προσέξουμε την ασφάλεια και την υγεία όλων χωρίς απραξία και αποθάρρυνση.

Όντας κριτικός και φιλαλήθης στον παιδευτικό διάλογο από το 1990 που συμμετέχω σε αυτόν μου επιτρέπει να προτείνω μιαν οδό συνεννόησης και δημιουργικού διαλόγου αντί των τηλεμαχιών.

Μια προσέγγιση με διαδικασία προσαρμογής κατά επαρχία, κοινότητα και γειτονιά. Όλα βέβαια σε πλαίσια νομιμότητας και στη λογική εφαρμογής των διαταγμάτων εκτάκτου ανάγκης.

Αν αδικώ κάποιους απολογούμαι. Στόχος η επιτέλεση θετικού έργου σε συνθήκες νομιμότητας και ασφαλείας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ